Plastyka powiek

Jak starzeje się skóra wokół oczu?

Objaw 1: tkanki i małe kieszenie tłuszczu gromadzą się na górnej i dolnej powiece, przez co oczy wyglądają na spuchnięte i zmęczone.

Objaw 2: postępująca wiotkość skóry sprawia, że powieki opadają i zwisają.

Niektórzy Pacjenci skarżą się nawet na zmiany w polu widzenia, w wyniku opadającej powieki górnej. Dobra wiadomość jest taka, że blepharoplastyka (plastyka powiek) może rozwiązać wszystkie te problemy, odświeżając twarz i przywracając bardziej młodzieńczy wygląd. Różne techniki wykonywania operacji blepharoplastyki, a czasem ich połączenie, pozwalają dopasować zabieg do indywidualnych potrzeb Pacjenta.

Plastyka powiek jest wykonywana u stosunkowo zdrowych Pacjentów, u których objawy starzenia są skoncentrowane wokół oczu. Na operację decydują się osoby, które zaobserwowały u siebie jeden lub więcej objawów:

• Opadanie górnej powieki, które wpływa na pole widzenia
  • Luźna  skóra na górnej powiece, które utrudnia nakładanie makijażu
  • Małe kieszonki tłuszczu, które sprawiają, że oczy wyglądają na spuchnięte
  • Opadanie powieki dolnej
  • Worki lub głębokie rowki pod oczami

Zaistniałe objawy są poddane wnikliwej analizie przez chirurga plastycznego, który ocenia, czy plastyka powiek jest zabiegiem mogącym rozwiązać problemy Pacjenta.

Plastyka powiek – przed operacją

Wstępna konsultacja przed wykonaniem operacji polega na omówieniu objawów starzenia się skóry wokół oczu Pacjenta i jego celów estetycznych po zabiegu. Lekarz ocenia aktualny stan zdrowia i historię choroby, aby upewnić się, że operacja będzie bezpieczna i skuteczna. Odpowiada też na wszelkie pytania i obawy, aby Pacjent mógł podjąć ostateczną decyzję o poddaniu się zabiegowi operacyjnemu.

Sposoby wykonania operacji powiek (blepharoplastki)

Chirurgia górnych powiek
Ta operacja koncentruje się na wygładzaniu górnej powieki, usuwaniu obwisłej skóry i stworzeniu odświeżonego konturu górnego oka. Nacięcie jest wykonywane w naturalnym zagięciu powieki, aby zminimalizować widoczne blizny. Pozwala ono również na usunięcie przepukleń tłuszczowych i skóry, a w razie potrzeby na skrócenie mięśnia odpowiedzialnego za podniesienie powieki.

Chirurgia dolnych powiek
Plastyka powiek dolnych koncentruje się na obszarze pod okiem – usuwaniu zbędnej skóry i przepukleń tłuszczowych. Nacięcia przy tej procedurze można wykonać wewnątrz powieki lub wzdłuż linii rzęs, dzięki czemu blizny  po zabiegu będą prawie niewidoczne.

Jednoczesna chirurgia górnych i dolnych powiek
Dzięki jednoczesnemu wykonaniu plastyki powiek dolnych i górnych można uzyskać najbardziej efektowne rezultaty. Wprawdzie dyskomfort jest nieco większy, niż w przypadku pojedynczej plastyki powiek, za to czas rekonwalescencji pozostaje ten sam. Dodatkową korzyścią jest jednorazowe znieczulenie.

Jak wygląda operacja blepharoplastki (plastyka powiek)?

Operacja jest zazwyczaj wykonywana przy użyciu znieczulenia miejscowego. U niektórych Pacjentów wskazane jest znieczulenie ogólne. Plastyka powiek zajmuje zazwyczaj od 1 do 2,5 godziny.  Po operacji Pacjent pozostaje na obserwacji kilka godzin, a następnie jest wypisywany do domu. Ważne jest, aby Pacjent pozostawał pod czyjąś opieką przez pierwsze 24-48 godzin, aby mógł spokojnie odpocząć i zregenerować siły. Rana zamykana jest cienkim szwem, który zdejmowany jest w 6-7 dobie po zabiegu operacyjnym.

Po operacji plastyki powiek Pacjent może spodziewać się obrzęku i zasinienia, w zwalczaniu których pomocne będą okłady z lodu. Ewentualny ból po zabiegu można minimalizować za pomocą przepisanych przez lekarza leków na receptę. Pacjent otrzymuje również krople do oczu, które utrzymają wilgoć oczu podczas rekonwalescencji. Ważne jest również, aby spać z podniesioną głową przez kilka nocy.

Większość Pacjentów odkrywa, że ​​powrót do zdrowia po zabiegu plastyki powiek jest szybszy i mniej dotkliwy niż się spodziewali. Do regularnych czynności można powrócić w ciągu dwóch tygodni, chociaż mogą być wtedy jeszcze widoczne siniaki i obrzęki. Po kilku tygodniach można rozpocząć  bardziej intensywne ćwiczenia.

Wyniki operacji powiek będą widoczne od razu, ale na ostateczny efekt trzeba poczekać do momentu ustąpienia opuchlizny.  W większości przypadków wyniki blepharoplastyki są bardzo długotrwałe. Uzyskane efekty można przedłużyć chroniąc oczy przed słońcem i stosując wysokiej jakości produkty do pielęgnacji skóry.